Fick ett mail idag från marknads chefen hos JHAB som anser att de informerat oss hyresgäster under hela året 2012. Jo, jag har läst infon samt även personligt varit på deras möten om
Canal Digital. Com hem kom in väldigt sent (i november månad) med besked om att de kunde fortsätta leverera sina tjänster till sina kunder i JHAB. Jag och många andra hyresgäster har säkert även tagit reda på
resp. leverantörs utbud och även priser utöver Canal Digital.
Com hem räknade nog inte med att så många hyresgäster skulle välja dem...? Det kan hända därför det strulat, men det finns ändå
ingen ursäkt för att de hänvisat oss kunder fel och att vi därmed inte fått den utrustning som krävs för att kunna ta del utav deras utbud. I går fredag fick jag ett mail med en ursäkt av Com hem och att jag får
mina 2 st. betalningsfria månader, då deras utrustning i form av 3 st. apparater börjar att fungera i fibernätet! Tack för det Com hem!

JHAB däremot skriver väl i stort sätt att de inte kan ta ansvar för att vi hyresgäster som inte valt Canal Digital fått problem ....!
Problemet är att Fiberuttaget (Internet) är placerat i hallen
hos de flesta hyresgäster..och för att ha Tv boxern nära Tv:n, för att kunna byta kanaler, så måste denna apparat vara placerad nära TV:n. Det innebär att kablar ska ligga på golven mellan hall och vardagsrum.
Om JHAB tänkt lite logiskt och givit varje hyresgäst valfrihet bland TV utbudets operatörer, så kunde de under år 2012 åtgärdat detta genom att ge oss hyresgäster ett nytt uttag i vardagsrummet! Tvärr vill JHAB
ta ut en kostnad på över 1000 lappen...!
Com hem erbjuder varje hyresgäst/kund ett uttag gratis... men eftersom så många hyresgäster valt Com hem, så hinner inte deras leverantör Teamteknik/ JHAB med att installera
uttagen innan den 09-01-2013. JHAB tycker att de är justa genom att alla hyresgäster ändå kan se kanal 1, 2, 4 samt Kunskaps kanalen och Järfälla Lokal Tv efter datum 09-01-2013. Det blir ju inte helt svart i rutan på Tv:n
skriver de... Nä..men de Tv program som tittare följer.. missar ju dessa Tv program!
Det känns inte som om JHAB tänkt någonting utöver än att alla hyresgäster slaviskt skulle anta Canal Digital. Canal Digital
påstås ha den bästa bildkvalitén... struntar jag i som har en tjock Tv. Dessutom är Canal Digital mycket dyrare än Com hem.

Fortsättning följer i ämnet... även om jag är mycket besviken på JHAB som nu, trots att oändligt många hyresgäster befinner sig i samma situation som mig, ändå väljer att bryta
nuvarande operatör system, trots att vi med tillval inte kan nyttja tjänsterna samtidigt som Canal Digital kunderna!
Dagens Blogg får avslutas konkret
Tack för
denna info!

Ty många gånger senaste månaden sitter jag så här...
!